responsive van baelen website

Responsive webdesign

Responsive webdesign is een benadering van webdesign waarbij de web developer streeft naar een optimale webervaring voor een breed scala aan apparaten, van desktop computerschermen, tablets tot mobiele telefoons.
Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface.
De term responsive webdesign is bedacht in 2010. Steeds meer bedrijven investeerden in een mobiele website om hun klanten ook mobiel een optimale ervaring te bieden. Maar door het groeiende aantal apparaten, met allen hun eigen resolutie en afmetingen, bleek één mobiele website geen optimale oplossing.
In plaats van te ontwerpen in vaste afmetingen, een benadering die stamt uit het printtijdperk, is het veel praktischer om te ontwerpen in percentages en andere relatieve eenheden.

zoekmachine marketing analystic

Zoekmachine marketing

Hoe zorg je voor een goeie ranking!

De zoekmachinemarketing is een snelwijzigende new marketing business. Dus enig inzicht is daarom meer dan noodzakelijk. Seo zorgt ervoor dat uw website beter wordt gevonden via de zoekmachines.
We bepalen in samenspraak met u, welke trefwoorden en beschrijvingen nodig zullen zijn om in de zoekmachines de beste promotie te bekomen.

Hou er rekening mee dat de meeste zoekmachines steeds zoeken naar websites die intersante informatie brengen, dus informatieve teksten en dus pagina's met unieke informatie is zeer belangrijk bij het opmaken van uw website.

zoekmachine marketing google

Over het algemeen leveren kwalitatief hoogstaande inhoud (zogenaamde content) en een gedegen structuur de beste optimalisatie voor een website. Zoekmachines gaan namelijk op zoek naar de beste inhoud voor de gebruikers van de zoekmachine, en een goede inhoud is daarom een noodzaak.
Vaak wordt er rekening gehouden met keyword-dichtheid, de title-tag en het juiste gebruik van headers. Door juiste (X)HTML te gebruiken wordt er gewicht toegekend aan tekst. Zo weegt tekst tussen <h1>-tags binnen websites zwaarder dan tekst tussen paragraph-tags (<p>).

Wie goed gevonden wil worden op bepaalde producten zal in de eerste plaats er zo veel mogelijk over moeten vertellen en ervoor zorgen dat deze informatie goed geïndexeerd kan worden.

Daarnaast is het ook van belang om de website op een juiste manier op te bouwen en een goede titel te gebruiken. De meta-description-tag wordt door zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing overgenomen. Deze metatag is zichtbaar in de lijst van resultaten. Door een betere omschrijving te maken per pagina (description) zal iemand uw vermelding eerder aanklikken.

Op die manier heeft u dus invloed op de 'CTR'. De zogenaamde dood van de metatag is hiermee dus na acht jaar een achterhaald verhaal geworden. (tekst copy uit wikipedia)

Vraag een offerte aan

gebruiksvriendelijke info

Gebruiksvriendelijke opbouw

Informatie op beeldschermen wordt anders gelezen dan tekst op papier. Bezoekers van sites scannen tekst meer dan deze echt te lezen. Dit heeft gevolgen voor de manier waarop je informatie aanbiedt.

We gebruiken korte alinea's (maximaal vijf schermregels) en/of we creëer een  structuur door veel met tussenkopjes en witruimte te werken. Wij zorgen er ook voor dat tekst niet over de hele breedte van het beeldscherm loopt. Dat leest zeer onprettig.

Bij langere stukken tekst gebruiken (bijvoorbeeld een checklist of de gebruiksaanwijzing van een product), is de mogelijkheid deze te printen een nuttige oplossing.

fot van smarthphone met webshop

Als een nieuwe bezoeker niet eenvoudig en snel kan vinden waar hij of zij naar op zoek is, dan is deze bezoeker al snel weer verdwenen. En de kans dat-ie ooit nog een keer jouw website bezoekt, is bijna nihil. Belangrijk is dus de usability, oftwel gebruiksvriendelijkheid, op orde te hebben!

Gebruiksvriendelijkheid is noodzakelijk om van online bezoekers klanten te maken. In de totale mix van conversie (van bezoekers klanten maken) is gebruiksvriendelijkheid een belangrijk onderdeel. Samen met alle andere conversie ingrediënten bepalen zij de conversiekracht van jouw website!

Nieuwe bezoekers die jouw website voor het eerst zien, willen maar een ding: vinden wat ze zoeken. Hoe makkelijker je het je bezoekers maakt, hoe eerder ze vinden waarnaar ze op zoek zijn. Ze bekijken meer pagina’s en krijgen sneller een goede eerste indruk. Ook belangrijk: een gebruiksvriendelijke, of ook usability genoemd, website bouwt aan vertrouwen.


Webgraphic

Algemene voorwaarden | Disclaimer | Sitemap

logo's websolutions